Course Name | Year | Term | Period | Faculty / Graduate School | All Instructors | Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
11162:Social Liaison Program (O) | 2019 | Spring | Fri3 | College of Image Arts and Sciences | SONG KICHAN、TAKEMURA TOMOKO | 2 |
Campus
KIC
Class Venue
RYOYUKAN RY402
Language
Japanese
Course Outline and Method
京都市交通局と連携し、地下鉄及び市バスに関するPRのためのデジタルサイネージ広告を制作する。本授業では、企画立案から映像制作までの広告制作過程を体験することで、広告制作の一連の流れについて理解してもらう。企画立案において必要なリサーチ、企画設計、企画書作成の方法に関する知識を身につけ、実践することで、理論と実践の両側面から広告制作について学ぶことができる。完成した映像は、駅構内のデジタルサイネージと京都市公式のYouTubeチャンネルで公開される予定である。映像制作に関心をもった学生だけでなく、企画・運営に携わる仕事に関心をもった学生にも積極的に受講してもらいたい。
Student Attainment Objectives
・企画を立案するうえで必要な情報を収集し、企画書を作成することができる
・広告制作のプロセスを理解し、プロジェクトに積極的に参加することができる
・企画内容を十分に理解し、企画意図を的確に表現した広告を制作することができる
・広告制作のプロセスを理解し、プロジェクトに積極的に参加することができる
・企画内容を十分に理解し、企画意図を的確に表現した広告を制作することができる
Recommended Preparatory Course
映像制作実習I〜II
Course Schedule
Lecture/Instructor(When there are multiple instructors) | Theme |
---|---|
Keyword, References and Supplementary Information | |
1 | ガイダンス、イントロダクション、グループ分け |
2 | リサーチ計画・実施 |
3 | 企画立案、企画書作成 |
4 | 企画案プレゼンテーション、講評 |
5〜7 | 企画修正、映像制作 |
8 | 完成物(仮)の試写と講評 |
9〜11 | 完成物(仮)の修正 |
12 | 完成物試写と講評 |
13〜15 | 完成物の微修正 |
Class Format
Recommendations for Private Study
リサーチおよび制作作業は、授業時間外に行う。
Grade Evaluation Method
Kind | Percentage | Grading Criteria etc. |
---|---|---|
Final Examination (Written) | 0 | |
Report Examination (A report to be submitted by the unified deadline) |
0 | |
Exams and/or Reports other than those stated above, and Continuous Assessment (Evaluation of Everyday Performance in Class) |
100 | 平常点評価:授業に対する参加度、企画の評価、プレゼンテーション、レポート |
Grade Evaluation Method (Note)
Advice to Students on Study and Research Methods
Textbooks
Textbooks (Frequency of Use, Note)
Reference Books
Reference Books (Frequency of Use, Note)
Web Pages for Reference
How to Communicate with the Instructor In and Out of Class(Including Instructor Contact Information)
Communication Paper,Talk with Students