Course Name Year Term Period Faculty / Graduate School All Instructors Credits
11162:Social Liaison Program (O) 2019 Spring Fri3 College of Image Arts and Sciences SONG KICHAN、TAKEMURA TOMOKO 2

Campus

KIC

Class Venue

RYOYUKAN RY402

Language

Japanese

Course Outline and Method

京都市交通局と連携し、地下鉄及び市バスに関するPRのためのデジタルサイネージ広告を制作する。本授業では、企画立案から映像制作までの広告制作過程を体験することで、広告制作の一連の流れについて理解してもらう。企画立案において必要なリサーチ、企画設計、企画書作成の方法に関する知識を身につけ、実践することで、理論と実践の両側面から広告制作について学ぶことができる。完成した映像は、駅構内のデジタルサイネージと京都市公式のYouTubeチャンネルで公開される予定である。映像制作に関心をもった学生だけでなく、企画・運営に携わる仕事に関心をもった学生にも積極的に受講してもらいたい。

Student Attainment Objectives

・企画を立案するうえで必要な情報を収集し、企画書を作成することができる
・広告制作のプロセスを理解し、プロジェクトに積極的に参加することができる
・企画内容を十分に理解し、企画意図を的確に表現した広告を制作することができる

Recommended Preparatory Course

映像制作実習I〜II

Course Schedule

Lecture/Instructor(When there are multiple instructors) Theme
Keyword, References and Supplementary Information
1

ガイダンス、イントロダクション、グループ分け

2

リサーチ計画・実施

3

企画立案、企画書作成

4

企画案プレゼンテーション、講評

5〜7

企画修正、映像制作

8

完成物(仮)の試写と講評

9〜11

完成物(仮)の修正

12

完成物試写と講評

13〜15

完成物の微修正

Class Format

Recommendations for Private Study

リサーチおよび制作作業は、授業時間外に行う。

Grade Evaluation Method

Kind Percentage Grading Criteria etc.
Final Examination (Written) 0

Report Examination
(A report to be submitted by the unified deadline)
0

Exams and/or Reports other than those stated above, and Continuous Assessment 
(Evaluation of Everyday Performance in Class)
100

平常点評価:授業に対する参加度、企画の評価、プレゼンテーション、レポート

Grade Evaluation Method (Note)

Advice to Students on Study and Research Methods

Textbooks

Textbooks (Frequency of Use, Note)

Reference Books

Reference Books (Frequency of Use, Note)

Web Pages for Reference

How to Communicate with the Instructor In and Out of Class(Including Instructor Contact Information)

Communication Paper,Talk with Students

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